Followers

Thursday 4 August 2011

kalau aku buta.



kalau aku buta.
kisah apa.
kira licin kepalanya.
kerna yang menentu akal.
bukan akar rambut.
tapi rimba mindanya.

kalau aku buta.
kisah apa.
kira kesat wajahnya.
kira takung jerawatnya.
kerna yang menentu jelita.
bukan gebu muka.
tapi lembut budi bicara.

kalau aku buta.
kisah apa.
kira gelap lapis luarnya.
kerna yang menentu warna hati.
bukan hitam kulit.
tapi putih suci nurani.

kalau aku buta.
kisah apa.
kalau kudung tangannya.
capik kakinya.
kerna yang ukur cukup sifat.
bukan tulang empat kerat.
tapi cukup amal ibadat.

kalau aku buta.
kisah apa.
kira kerdil tubuhnya.
kerna yang menentu gagah dia.
bukan keras belikat.
bukan bidang dada.
tapi teguh dan tekad.
untuk pertahan cinta.

kalau aku buta.
kisah apa.
kira bengis pandang irisnya.
kerna yang tentu rasa hormat.
bukan jernih sinar mata.
tapi jujur kata-kata.

kalau aku buta.
kisah apa.
kerna aku sendiri tidak sempurna.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...